Volkswagen terug naar zijn geboorteland - Reisverslag uit Ettenheim, Duitsland van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Volkswagen terug naar zijn geboorteland - Reisverslag uit Ettenheim, Duitsland van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Volkswagen terug naar zijn geboorteland

Door: mama

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

20 September 2014 | Duitsland, Ettenheim

Gisterenmorgen hebben we op ons gemak de camper ingeladen. Er past meer in als verwacht, dus de voorraad voor jou en Lizzy kon geheel mee. Opa Beeg was jarig, dus na het inpakken zijn we hem gaan verrassen.

Vandaag zijn we rond de klok van 12:00 thuis (Herten) vertrokken. De reis viel meteen tegen. Jij wilde niet rustig in de Maxi-Cosi blijven liggen en Lizzy kon haar plekje ook nog niet bekoren. Onderweg zorgde de entertainment van mam ervoor dat je langzaam rustiger werd en uiteindelijk in slaap viel.

Je verwacht het niet van een zaterdag in Duitsland, maar het was erg druk op de snelweg. We kregen een hoop bekijks met de bus en ook jij stal overal de show tijdens de plas- en tankpauzes.

Na plus minus 6,5 uur rijden kwamen we op onze eerste tussenbestemming aan. Het regende in het Schwartzwald, maar toch checkte we bij camping Oase in Ettenheim in. Daar hebben we mede vanwege het latere tijdstip (19:00) snel uitgeladen, bedden opgemaakt en alles geordend. Op het menu stond soep met een gebakken ei. Uiteraard eieren van onze eigen kippen. Rond de klok van 21:00 lag iedereen in diepe rust.