Bettagsmontag - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Bettagsmontag - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Bettagsmontag

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

22 September 2014 | Zwitserland, Lausanne

Vanmorgen wederom op tijd uit de veren. Gisteravond hebben we besloten dat we nog een extra dagje in Lausanne zouden doorbrengen. De ochtend stond in het teken van geocachen. Eerst maar eens een Multi in de buurt starten. Vanuit het olympische sportveld vonden we het ene na het andere waypoint. Ondanks ons Frans niet optimaal is, viel het oplossen van de opdrachten en vinden van de stash echter niet tegen. Na het oppikken van een aantal traditionals kregen we honger en stopte bij een hamburgerkeet om wat lekkers te scoren. Jij kreeg je fruithapje, papa en mama genoten van een frietje en een panini poulet.

Het vele wandelen begon vermoeiend te worden, waardoor we Lizzy terug naar de camping brachten. Dan konden we onze tocht door Lausanne per fiets vervolgen. Langs het water was er een mooie fietsroute, maar papa wilde nog even verder cachen in het centrum van de stad. Niet wetende dat dit alleen maar bergopwaarts ging. Pffff eindelijk kwamen we 'boven" ter hoogte van het station puffend en zwetend aan. Maar tot onze schrik bleek jij één van je spik splinter nieuwe Adidas schoentjes verloren te zijn. Oh nee, mama weer bergafwaarts zoeken. De eerste 500 meter was er niets te vinden. Dus we gingen per fiets verder naar beneden. Zo ver kon hij immers niet zijn. En jawel hoor, op zo'n 600 meter van het station lag het schoentje ongeschonden op de weg. Gelukkig dat viel mee. Alleen weer terug naar boven fietsen was toch even iets te veel voor vandaag. Dus weer richting waterkant, waar het een drukte van jawelste was. Kraampjes, carrousel, kunst, speeltoestellen en vooral veel volk. Hier hebben we onze ogen en oren goed de kost kunnen geven. Echter hadden we nog iets op het programma: een tripje met de mini-trein. Prachtig gezicht. Niet alleen Amber, maar ook mama heeft volop genoten.

Bij de camper zat Lizzy fijn op ons te wachten. Het avondeten werd ter plekke bereid en opgegeten. Na het eten hebben we nog wat in en om de camper gespeeld. Nu jij zo vlot kunt kruipen, kunnen wij de hele tijd achter je aan rennen. Net voor bedtijd ben je hard gevallen, dus we zijn benieuwd of je morgen een blauw oog hebt.