Bergtocht met de camper - Reisverslag uit Caselette, Italië van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Bergtocht met de camper - Reisverslag uit Caselette, Italië van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Bergtocht met de camper

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

23 September 2014 | Italië, Caselette

Het was afgelopen nacht behoorlijk fris in de camper. Jouw hadden we goed ingepakt, waardoor je er nauwelijks last van had. De ochtend in Zwitserland begint weer koud en winderig. Het ziet er ook niet naar uit dat het snel beter wordt. Kortom, tijd om verder te rijden...

Er stond een rit van bijna 400 km op het programma. Papa dacht de meeste bergen gepasseerd te zijn, maar het grensgebied tussen Zwitserland en Italië bestond alleen maar uit bergachtige routes. De St. Bernhardpas bestond uit stijgingen van 10 tot 13%. De route was mooi, de schitterende vergezichten en zelfs hier en daar enkele besneeuwde bergtoppen. De grenscontrole bevond zich in een mega-lange tunnel. Alles liep soepel, waarna we Italië in mochten rijden.

Ter hoogte van Turijn zouden we overnachten. Rond de klok van twee uur arriveerde we dan ook in Casellette bij camping Mill Park. We waren de enige losse kampeerders, waardoor we het rijk voor ons alleen hadden. Bij de plaatselijke supermarkt haalden we heerlijke plaatselijke producten, zoals pecorini-kaas, gorgonzola, bruchetta's en wijn. De rest van de middag en avond hebben we hier lekker van gesmuld. Het weer/ de zon was immers zalig.