Een stressdag met een relaxed randje - Reisverslag uit Ceriale, Italië van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Een stressdag met een relaxed randje - Reisverslag uit Ceriale, Italië van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Een stressdag met een relaxed randje

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

28 September 2014 | Italië, Ceriale

Vandaag gaan we de Riviera di Levante verlaten. Vanochtend alles ingepakt, uitgecheckt en de camping verlaten. We waren de straat nog niet uit of mama miste haar gsm. Dus de camper aan de kant en alles op z'n kop gezet. Uiteindelijk hoorde we de gsm trillen, maar konden niet ontdekken waar die lag. Later bleek deze in de toilettas achter in de bus te liggen. Ach ja, eerst maar naar de Riviera de Ponente aan de westzijde rijden.

Onze geplande stop was camping Bacaccia in dorpje Ceriale. Het was zondag, dus geen vrachtverkeer. Hierdoor konden we fijn doorrijden. We besloten vlak na Savona de binnenroute langs de waterkant te nemen. Dit bleek een goede keuze. Het was een mooie en kleurrijke route. Plus zo zie je meer van de omgeving als de vele tunnels op de tolwegen. De camping was redelijk rustig, maar de Nederlandse gasten waren in de meerderheid. Dit schijnt bij een geclassificeerde ANWB-camping vaker het geval te zijn. Wij voelden ons wel meteen welkom, omdat we in het vriendelijk Italiaans-Nederlands ontvangen werden. Na het inchecken zochten we een mooi plekje uit bij het zwembad. Daar hebben we de rest van de middag vertoefd. We hadden immers niet voor niets een camping met peuterbad voor Amber uitgezocht. Je spettert er flink op los, daardoor raak je goed vermoeid. Maar middagdutjes wil je de laatste tijd amper. Dan maar even naar het speeltuintje. De speeltoestellen waren modern en leuk. Daarentegen had jij meer oog voor de andere spelende kinderen als de verschillende toestellen. Het vele spelen zorgde er wel voor dat je na het eten (spaghetti bolognese) en het laatste flesje als een blok in slaap viel. Nu hebben papa en mama ook eindelijk een beetje rust, zijn ze te moe. Dan maar op tijd naar bed, kunnen we er morgen weer fris tegenaan.