Sospel en Monaco - Reisverslag uit Villeneuve-Loubet, Frankrijk van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Sospel en Monaco - Reisverslag uit Villeneuve-Loubet, Frankrijk van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Sospel en Monaco

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

01 Oktober 2014 | Frankrijk, Villeneuve-Loubet

Vroeg uit de veren en rond half 10 gingen we met de camper op pad. We besloten een bergdorp te bezoeken. Een prachtige route met veel bergtoppen, smalle bruggetjes en kleine dorpjes bracht ons naar de geplande bestemming. Uiteindelijk een forse klim met veel haarspeldbochten, leidde ons naar het Franse plaatsje Sospel. Ondanks de zware bombardementen van de tweede wereldoorlog, was er toch veel oudheid bewaard gebleven. We hebben een historische toer door Sospel gemaakt. Papa heeft tevergeefs naar een heel moeilijke cache gezocht. Deze was in het midden van het dorp op een eiland in het water verstopt. Alleen over wat keien in het water kon je er komen.

Na Sospel vervolgde we onze weg richting Nice. Wederom panoramische vergezichten met afdalingen van 10 tot 15%. Onderweg naar Nice zijn we door Monaco gereden. Het voldeed volledig aan onze verwachtingen. Veel ferrari's, maserati's, grote jachten, dure boutiques, etc. Parkeren was niet mogelijk, dus zijn we ook vrij snel weer verder gereden. We zouden bij Nice ergens overnachten, maar waar? We hadden dit keer nog geen camping uitgezocht en beide gsm's waren leeg. Op de bonnefooi zoeken. Ergens tussen 4 en 5 vonden we een camping genaamd Hippodrome in Villeneuve-Loubet. Hier vonden we een mooi plekje, waarna we de buurt konden verkennen. Het werd een wandeling langs de boulevard. Lizzy heeft ook even met een Franse hond op het kiezelstrand gespeeld. En wat vond ze dat fijn.