Flamingo's - Reisverslag uit Saintes-Maries-de-la-Mer, Frankrijk van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Flamingo's - Reisverslag uit Saintes-Maries-de-la-Mer, Frankrijk van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Flamingo's

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

05 Oktober 2014 | Frankrijk, Saintes-Maries-de-la-Mer

Het was lekker rustig op de camping. Eindelijk een camping gevonden zonder luidende klokken, druk verkeer of blaffende honden. Na het ochtenddutje besloten we te gaan fietsen en een aantal caches op te pikken. De eerste stops waren in het dorp Saintes Maries de la Mer. Wat een leuk toeristisch dorp met veel Spaanse invloeden. Leuke winkeltjes, lokale producten en een arena voor stieren. Tussen de middag zijn we uiteten geweest. Papa kreeg mosselen en mama een grillteller met bief, stierenhals, eend en lam. Jij vond het stokbrood lekker. Met volle maagjes hebben we de oude kerk en het fort bezocht. Een panoramisch uitzicht vanuit het dak van de forteresse de l'eglise. Mama vond het maar akelig en was bang dat jij weg zou waaien, maar papa vond het overdreven en nam jou mee tot aan de top.

De laatste cache bevond zich in het parc naturel regional de camargue. Mama was helemaal in haar nopjes. Honderden flamingo's in het wild, terwijl ze deze in het verleden pas 1x gezien had. Die ene keer was er ook maar één in Curaçao. Nu stonden de meren er vol mee. Jij vond volgens ons het gekwetter en de rond rijdende paarden wel leuk. Wind in zijn we terug naar de camping gefietst. Omdat jij niet wilde slapen, hebben we het zwembad eens van dichtbij bekeken. Maar niets kon je bekoren: het peuterbad niet en ook de glijbanen niet. Uiteindelijk viel je in het bubbelbad in papa's armen in slaap. Toen we terug gingen, was je alweer klaar wakker. Dus lekker eten en even met opa, oma Ech en oma-oma Stevensweert skypen.