Fietsen langs de Rhone - Reisverslag uit Saint-Maurice-l'Exil, Frankrijk van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Fietsen langs de Rhone - Reisverslag uit Saint-Maurice-l'Exil, Frankrijk van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Fietsen langs de Rhone

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

08 Oktober 2014 | Frankrijk, Saint-Maurice-l'Exil

Vroeg uit de veren, want we hadden gisteren een cachetour van zo'n duizend traditional caches gezien. Deze caches lagen aan de andere kant van de Rhône. Zodoende rugzak gepakt, fietsen klaar gemaakt en richting de Rhône gefietst. Maar wat bleek, de enige brug in de verre omtrek had een fietsverbod. Via een omweg hebben we het nog eens geprobeerd, maar mama durfde de brug niet met jou over te fietsen. Het was veel te gevaarlijk met het drukke vrachtverkeer en de harde wind. De terugweg viel nog niet mee, omdat bijna alle wegen berg opwaarts en tegen de wind in waren. In het dorp hebben we voor wat stokbrood een bakkerij bezocht. De eerste bakkerij was dicht, de tweede gelukkig niet. Ook vandaag zat het allemaal niet mee. De rest van de middag hebben we wat gelezen, gespeeld en gewandeld. Om de hoek van de camping lag een mooi wandelgebied dat het park van de Varseilles heet. Jij vond de speeltuin van de camping het leukst. Vooral het treintje, waar je keer op keer met veel plezier doorheen kroop.

De avond verliep rustig, op tijd douchen, eten en naar bed. Jij hebt lekker gebadderd. De hele cabine inclusief mama was zeikenat van jou gespetter. Het mooiste is dat je er zo onschuldig bij kijkt. Kleine deugniet!