Cinque terre - Reisverslag uit Levanto, Italië van Léon & Esther - WaarBenJij.nu Cinque terre - Reisverslag uit Levanto, Italië van Léon & Esther - WaarBenJij.nu

Cinque terre

Blijf op de hoogte en volg Léon & Esther

26 September 2014 | Italië, Levanto

Wederom vroeg uit bed. Goed moment om een fikse wandeling naar het naastgelegen dorp Bonassola te maken. Daar hebben we een cache opgepikt, cappuccino gedronken en zijn we langs de boulevard terug gelopen. Op de terugweg hebben we bij één van de plaatselijke focacceria's onze lunch opgehaald en hebben deze op de camping opgepeuzeld. Ook jij smult volop mee van de Italiaanse broden. Kortom voelen we ons al helemaal thuis in het mooie pittoreske Levanto.

Om half 3 vertrok de veerboot voor de toer langs de cinque terre. Hierbij heb je de mogelijkheid om bij vijf verschillende kleurrijke dorpen uit te stappen. Prachtig gebied, welke vanuit de waterkant goed te zien was. Bij de laatste stop Portovenere zijn we een uurtje van boord geweest. Hier hebben we de kerk, het kasteel, het uitzicht en de vele smalle straatjes bekeken. Uiteraard konden we de gelateria niet zonder gelati passeren. De terugreis heb jij lekker bij mama op schoot geslapen. Daardoor konden we fijn in het campingrestaurant Italiaans eten. En wat smaakte dat lekker. Pasta met verse pesto!